Nominert til Best of Europe

18. januar, 2019

BERRE Kommunikasjonsbyrå er sammen med The North Face nominert til den prestisjefylte «Best of Europe»-prisen 2018.

Prisen, som deles ut under ESA Awards i London 28. februar, er et årlig event i regi av European Sponsorship Association, som skal fremme godt sponsorarbeid i Europa.

Nominasjonene til «Best of Europe» er «by invitation only», og BERRE Kommunikasjonsbyrå og The North Face konkurrerer mot prisvinnende kampanjer fra 10 andre europeiske land. Det norske teamet er nominert for sponsorkampanjen Toppturfestivalen Svalbard 2017, som vant prisen for Årets Sponsorkampanje i Norge i 2018.

Saken fortsetter under videoen

Sponsoratet av Toppturfestivalen Svalbard 2017 var sentralt i en 360-graders kampanje for å styrke The North Face sin posisjon i det norske markedet. Festivalen ble ramme for en serie events, blant annet presentasjon av The North Face Summit Series, merkets egen toppturserie. Her fikk blant andre merkets hovedsponsorobjekt i Norge, snowboarder Helene Olafsen, teste utstyret i et av verdens vakreste, men også røffeste testmiljø. Kampanjen omfattet også et samarbeid med Hurtigruten Svalbard som fraktet deltakerne til destinasjonen.

Sponsoratet, og kampanjen generelt, hadde en enorm effekt med betydelig økning i salget og en styrket posisjon for merkevaren.

BERRE Kommunikasjonsbyrå og The North Face er stolte og ydmyke over at kampanjen blir lagt merke til i Europa, og håper å hente hjem edelt metall i en tøff konkurranse.